音频天地

Narrow Daylight - Diana Krall

jerry:

Sailorsheavenmusic:

Narrow Daylight

Narrow daylight
纤细的日光
Entered my room
照进我房间
Shining hours were brief
闪亮的时刻转瞬即逝
Winter is over
冬天已经过去
Summer is near
夏日将要到来
Are we stronger than we believe?
我们真的比心中所认为的更坚强吗?
I walked through halls of reputation
我从名誉的大厅走过
Among the infamous too
也经过了默默无名的人
As the camera clings to the common thread
当相机装进相同的胶片
Beyond all vanity
穿过了所有的虚荣
Into a gaze to shoot you through
而定格在了了一个凝视你的眼神
Is the kindness we count upon
我们所指望的善良,是否
Hidden in everyone?
还藏在每个人心中?
I stepped out in a sunlit grove
我走出去,进入了阳光照耀的树林
Although deep down I wished it would rain
虽然我内心深处希望能够下雨
Washing away all the sadness and tears
好洗尽所有的悲伤和泪水
That will never fall so heavily again
但雨滴却再也不会如此沉重地落下
Is the kindness we count upon
我们所指望的善良,是否
Is hidden in everyone
还藏在每个人心中?
I stood there in the salt spray air
我站在布满浓雾的空气中
Felt wind sweeping over my face
感觉到风轻拂我的脸
I ran up through the rocks to the old wooden cross
我踩着石头奔跑到那个老旧的木十字架
It's a place where I can find some peace
那里是我能感受到片刻安宁的地方
Narrow daylight
纤细的日光
Entered my room
照进我的房间
Shining hours were brief
闪亮的时刻转瞬即逝
Winter is over
冬天已近过去
Summer is near
夏日将要到来
Are we stronger than we believe?
我们真的比心中所认为的更坚强吗?

评论

热度(6)